Swift: Diferență între versiuni
Fără descriere a modificării |
Fără descriere a modificării |
||
Linia 1: | Linia 1: | ||
[https://en.wikipedia.org/wiki/Swift_(programming_language) Swift] este limbajul de programare creat de [Apple] pentru iOS, iPadOS, macOS, watchOS, tvOS, Linux și z/OS și introdus cu ocazia [https://en.wikipedia.org/wiki/Apple_Worldwide_Developers_Conference WWDC] 2014. Swift este conceput să lucreze cu '''framework-urile''' [https://en.wikipedia.org/wiki/Cocoa_(API) Cocoa] și [https://en.wikipedia.org/wiki/Cocoa_Touch Cocoa Touch] și se bazează pe codul de bază scris în [https://en.wikipedia.org/wiki/Objective-C Objective-C]. Folosește rutina de rulare (runtime) Objective-C care permite interacțiunea directă, în aceeași aplicație, între codul scris în C, Objective-C, C++ și Swift. Dedesubt sunt două capturi de ecran din emulatorul iOS al platformei XCode cu mica aplicație pentru iPhone, ''Componente'', făcută de mine pentru a-mi oferi acces rapid la baza de date cu componentele pe care le folosesc în proiectele electronice. Schimbul de date se face printr-o interfață [ | [https://en.wikipedia.org/wiki/Swift_(programming_language) Swift] este limbajul de programare creat de [Apple] pentru iOS, iPadOS, macOS, watchOS, tvOS, Linux și z/OS și introdus cu ocazia [https://en.wikipedia.org/wiki/Apple_Worldwide_Developers_Conference WWDC] 2014. Swift este conceput să lucreze cu '''framework-urile''' [https://en.wikipedia.org/wiki/Cocoa_(API) Cocoa] și [https://en.wikipedia.org/wiki/Cocoa_Touch Cocoa Touch] și se bazează pe codul de bază scris în [https://en.wikipedia.org/wiki/Objective-C Objective-C]. Folosește rutina de rulare (runtime) [[Objective-C]] care permite interacțiunea directă, în aceeași aplicație, între codul scris în [[C]], [[Objective-C]], [[C++]] și Swift. Dedesubt sunt două capturi de ecran din emulatorul [[iOS]] al platformei [[XCode]] cu mica aplicație pentru iPhone, ''Componente'', făcută de mine pentru a-mi oferi acces rapid la baza de date cu componentele pe care le folosesc în proiectele electronice. Schimbul de date se face printr-o interfață [[JSON]] expusă prin [[PHP]] de la serverul [[MySQL]]. | ||
[[Fișier:Aplicația "componente", ver1.0.png|330px|Aplicația "componente", ver1-0]] | [[Fișier:Aplicația "componente", ver1.0.png|330px|Aplicația "componente", ver1-0]] |
Versiunea de la data 14 martie 2020 17:04
Swift este limbajul de programare creat de [Apple] pentru iOS, iPadOS, macOS, watchOS, tvOS, Linux și z/OS și introdus cu ocazia WWDC 2014. Swift este conceput să lucreze cu framework-urile Cocoa și Cocoa Touch și se bazează pe codul de bază scris în Objective-C. Folosește rutina de rulare (runtime) Objective-C care permite interacțiunea directă, în aceeași aplicație, între codul scris în C, Objective-C, C++ și Swift. Dedesubt sunt două capturi de ecran din emulatorul iOS al platformei XCode cu mica aplicație pentru iPhone, Componente, făcută de mine pentru a-mi oferi acces rapid la baza de date cu componentele pe care le folosesc în proiectele electronice. Schimbul de date se face printr-o interfață JSON expusă prin PHP de la serverul MySQL.